Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel.
Frågor och svar
Här har vi samlat en rad vanliga frågor som rör sparande, maskinfinansiering och Agrolkortet.
Konto och sparande
Årsbesked - var hittar jag det?
Hur öppnar/ansöker jag om ett e-kapitalkonto hos Lantmännen Finans?
Jag är enskild näringsidkare, ansöker jag om privat- eller företagskonto?
Är det fria uttag på e-kapitalkontot?
Gäller insättningsgarantin på era sparkonton?
När kapitaliseras räntan på e-kapitalkontot?
Hur sätter jag in pengar?
Jag har gjort en insättning, när kommer inbetalning in på e-kapitalkontot?
Hur tar jag ut pengar från mitt e-kapitalkonto?
Hur lång tid tar det innan jag får pengarna på mitt uttagskonto?
Är uttagsbeloppet på e-kapitalkontot begränsat?
Hur ändrar jag uttagskonto?
Kan jag lägga till en medkontohavare på mitt e-kapitalkonto?
Hur fungerar Autogiro?
Vad är ett Autogiromedgivande?
Hur tar jag fram ett engagemangsbesked?
Hur tar jag fram ett kontoutdrag?
Hur avslutar jag mitt konto?
Varför har mitt kontonummer/OCR-nummer ändrats?
Hur blir jag medlem i Lantmännen Ekonomisk Förening?
Hur gör jag för att avsluta ett konto som hör till ett dödsbo?
Vad betyder ”Utbetalningskonto verifieras”?
Kan man ha ett uttagskonto och ett konto för autogiro?
Agrolkortet
Var har jag rabatt på drivmedel med Agrolkortet?
Vad är Agrolkortet?
Var kan jag läsa mer om Agrolkortet?
Maskinfinansiering
Kan finansieringsavtalet lösas i förtid eller går det att amortera extra?
Kan Lantmännen Finans finansiera en maskin som säljs av Lantmännen Maskin eller Swecon Anläggningsmaskiner?
Vilka finansieringsformer finns det?
Hur tar jag reda på aktuell ränta på maskinfinansiering?
Hittar du inte det du söker?
Du är alltid välkommen att kontakta vår kundservice på 010-556 30 00 (telefontid: 9-16, lunchstängt 12-13) eller via kundservice@lantmannenfinans.se.